Zorg van hoge kwaliteit

Claris Zorgvilla’s biedt ouderen met geheugenproblemen liefdevolle zorg van hoge kwaliteit in combinatie met een comfortabele, huiselijke woonomgeving. Bij het verlenen van zorg gaan wij uit van de interesses, de persoonlijkheid en de fysieke en cognitieve gesteldheid van de mensen die in onze zorgvilla’s wonen. We noemen dit ‘belevingsgerichte zorg’.

 
 
 
 

 
 

Werken en leren in de zorg?
Bij Claris ben je van harte welkom.

 
 


U staat centraal

Bij belevingsgerichte zorg staan uw wensen, behoeften en mogelijkheden centraal. We hebben daarom veel belangstelling voor uw levensverhaal, uw karakter, familiebanden, beroep en hobby’s en interesses. Hoe meer wij over u weten, hoe beter wij in staat zijn om het u elke dag volledig naar de zin te maken. .



Persoonlijke benadering

Alles wat belangrijk is voor u, noteren we in uw persoonlijke zorgleefplan, zodat alle medewerkers van Claris weten hoe u wilt worden aangesproken en wat u wilt en nodig heeft om prettig te leven. Wij nemen daarom uitgebreid de tijd voor een individuele intake. Om ervoor te zorgen dat u altijd de juiste aandacht op het juiste moment krijgt, registreren we alles rond uw gezondheid in Label Care. Heeft u opmerkingen of vragen hierover, dan is daar alle ruimte voor. Wilt u meer weten? Bekijk onze locaties.


 

Onze medewerkers

Bij Claris werken uitsluitend professionele zorgverleners, die bewust kiezen voor belevingsgerichte zorg en de begeleiding van mensen met geheugenproblemen in een kleinschalige omgeving. Zij ontvangen regelmatig trainingen en bijscholing, zodat de kwaliteit van de zorg hoog is én blijft.


Onze zorgpartners

Claris werkt nauw samen met de apotheker, huisarts, fysiotherapeut en specialist ouderengeneeskunde in de buurt van uw villa. Dat is fijn omdat we elkaar goed kennen en samenwerkingsafspraken hebben. Kiest u liever voor een andere huisarts of apotheek, dan ben u daar uiteraard vrij in.

36582859_2045240472470075_2874359987574931456_o.jpg

Appartementen

Elke zorgvilla beschikt comfortabele een- en tweepersoonscomfortabele appartementen, variërend van ca. 25 tot 50 m2. Uiteraard voorzien van een eigen, luxe badkamer met toilet. Met uw eigen meubels en accessoires creëert u hier uw eigen thuis.

IMG_1691.jpg

Probeer Claris eens uit!

Van zelfstandig wonen naar wonen bij Claris is een grote stap. Wij snappen dat u daar moeite mee heeft. Waarom zou u het – als er een kamer vrij is – niet eerst een poosje uitproberen in een van de villa’s? Dan kunt u de sfeer proeven en kennismaken met de medewerkers en uw huisgenoten.

Proefwonen in een van onze villa’s voelt als een vakantie. Voor uw mantelzorger is het een mooie gelegenheid om wat tot rust te komen. Wij regelen graag een heerlijke logeerplek voor u.


Claris en corona

Bij Claris staat de gezondheid van onze bewoners, hun naasten en onze medewerkers voorop. Wij doen er alles aan om hen zo goed mogelijk te beschermen tegen het coronavirus en gaan zeer zorgvuldig om met de richtlijnen van het RIVM. Waar wij dit nodig achten, nemen we naast de landelijke voorschriften aanvullende maatregelen. Wij houden u hiervan op de hoogte.


Wij nemen klachten serieus

In de Zorgvilla’s van Claris hechten we veel waarde aan uw inbreng en feedback. We hopen en gaan ervan uit dat u zich altijd vrij voelt om alles te delen. Vindt u dat lastig? Neem dan contact op met onze cliëntvertrouwenspersoon. Samen doen wij er alles aan om klachten te voorkomen of vroegtijdig op te lossen. Bent u toch niet tevreden, dan kunt u ook altijd een officiële klacht indienen. Claris is aangesloten bij de onafhankelijke klachtencommissie Quasir, die professioneel, vakbekwaam en integer met uw klacht omgaat.

Wzd informatie
Wanneer uw klacht of vraag als grondslag onvrijwillige zorg heeft, dan kunt u een beroep doen op de Wet zorg en dwang (Wzd). Hier ziet u wat deze wet inhoudt

WKKGZ informatie
Voor klachten die niet te maken hebben met onvrijwillige zorg is er de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (WKKGZ). Hier ziet u wat deze wet inhoudt.

Wzd

klachten reglement

WKKGZ

klachten reglement